Jeśli ktoś interesuje się nowoczesnymi metodami reklamy, z pewnością przynajmniej spotkał się z dość egzotycznie brzmiącym terminem, jakim jest storytelling. Jak sama nazwa wskazuje, jest to środek wyrazu łączący w sobie tradycyjną reklamę oraz wątki fabularne, złączone w integralną całość. Głównym celem wprowadzenia tego typu rozwiązania jest skuteczniejsze przyciągnięcie uwagi klienta, co przekłada się na ogólną, szeroko rozumianą skuteczność reklamy.
Długotrwałe efekty fabularyzacji reklamy – czy są one korzystne?
Jak można się domyślić, nie ma sensu wprowadzać fabuły do pojedynczych reklam. Forma przekazu jest o wiele zbyt krótka, aby opowiedzieć interesującą historię, a ludzie niezwykle szybko o niej zapomną. Najskuteczniejszym rozwiązaniem jest albo niestandardowa kampania w postaci bloga, albo cała seria reklam i budowanie strategii marketingowej firmy wokół ustalonych maskotek i pojawiających się regularnie postaci. Są to reklamy, które trwają miesiącami, a nawet latami, dlatego wiążą się zazwyczaj z poważną inwestycją pieniężną.
Sprawdź: https://monikaapitz.pl/
Gdzie storytelling przyjmie się najlepiej?
Zastosowanie storytellingu jest szczególnie efektywne w przypadku tych branż, które w pewien sposób są powiązane z produktami dla dzieci. Zabawki, słodycze, ubranka, akcesoria – tam zawsze znajdzie się miejsce na małą opowiastkę. Dużym plusem jest fakt, że fabuła takiej reklamy może być prosta i rzeczowa, a nikt nie będzie wymagał wiele więcej. To ważne, aby zaprezentowana forma była maksymalnie przystępna dla maluchów, cała reszta to zaledwie kwestie techniczne oraz jakość produkcji, która również musi być co najmniej zadowalająca.